Seminari Permanent: "Dones i Gènere en les Societats Àrabs"

NOTA

Els enllaços d'accés a les diferents sessions del Seminari es publicaran en aquesta pàgina Web.

2ª EDICIÓ 2021 "LES DONES A TRAVÉS DEL DRET I ELS CODIS DE FAMÍLIA: TRADICIÓ JURÍDICA I PROBLEMÀTICA ACTUAL"

Edició online

12 de març, 18 h. | Inauguració del Seminari Permanent a càrrec de: Eva Espinar (vicerectora d'Igualtat, Inclusió i Responsabilitat Social), Juan Mora (vicerector d'Investigació), Juan Mesa (degà de la Facultat de Filosofia i Lletres), Helena Establier (directora del IUEG), Eva Lapiedra, Naima Benaicha (directores del Seminari), representant de la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament d'Alacant.

12 de març, 18 h. | “Derecho, Códigos de Familia y reivindicación feminista”, Eva Lapiedra (Universitat d'Alacant)

16 d'abril, 18 h. | “Entre mi padre y mi marido: mayoría de edad, tutoría y matrimonios de menores según el derecho islámico”, Amalia Zomeño (CSIC, Madrid)

Bibliografia de les dues primeres sessions

14 de maig, 18 h. | "El último mundo femenimo de al-Andalus: las mujeres nazaríes", Bàrbara Boloix (Universitat de Granada).

18 de juny, 18 h. |  "Discriminació: obstáculo para una presencia social efectiva de las mujeres en Argelia", Samir Aliou (president de l'Associació Cultural Algerians a Espanya. Activista en la plataforma Unitat contra el feixisme i el racisme).

17 de setembre, 18 h. | "La mujer arabo-musulmana y las autoridades religiosas", Waleed Saleh (Universitat Autònoma de Madrid)

15 d'octubre, 18 h. |Las mujeres y el derecho malikí en Al-Andalus nazarí: el estudio del caso Zahrat al-Rawd de Ibn Bâq al-Amawî (m. 1362)”, Rachid El-Hour (Universitat de Salamanca)

19 de novembre, 18 h. |Las mujeres egipcias en el siglo XXI: logros y nuevas perspectivas”, Hany El Erian (Universitat d'Alacant)

17 de desembre, 18 h. | “Los códigos de familia en el Magreb: evolución y comparación”, Naima Benaicha (Universitat d'Alacant).

Cloenda del Seminari a càrrec de: Eva Lapiedra, Naima Benaicha (directores del Seminari) i altres autoritats.

INSCRIPCIONS

Seminari retransmés a través de la plataforma Google Meet: l'enllaç de casa sessió es publicarà en la Web del Departament de Filologies Integrades amb la suficient antelació.

Enllaç de la sessió del 12 de març: meet.google.com/hzm-apao-gnb

L'organització podrà emetre, prèvia petició, certificat de participació (18 h). Inscripció: enviar un correu electrònic a dfint@ua.es indicant nom complet i número de DNI, NIE, passaport…

1ª EDICIÓ 2020

Seminari Internacional: Feminismes en el món àrab: corrents, perspectives i reptes de futur