JOURNÉE DE LA FRANCOPHONIE. HOMENATGE A LA PROFESSORA FERNANDE RUIZ QUEMOUN

FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES III

CERTIFICAT ICE RECONEIXEMENT DE 7 HORES

FERNANDE RUIZ QUEMOUN

FERNANDE RUIZ QUEMOUN és llicenciada en Filologia hispànica i Filologia francesa, doctora en Filologia francesa. Actualment és Professora Titular a la Universitat d'Alacant.

Ha impartit docència en el Màster d'Educació, en la llicenciatura de Filologia Francesa, en la Diplomatura de Mestre Llengua Estrangera de la Facultat d'Educació i en el Grau d'Estudis francesos.

Les seues principals línies de recerca són: l'Argotología, la Fonètica, la Didàctica i la Fraseologia.

Ha participat en nombres projectes de recerca, entre els quals caldria destacar: «Adquisició de la Competència Idiomàtica i Discursiva del Francés Llengua Estrangera en Context Español» (Universitat de Santiago de Compostel·la) i «Lexicologia i creació terminològica. Enfocament contrastiu bilingüe i sociocultural adaptat a les noves tecnologies» (Universitat d'Alacant).

Pertany al grup de recerca de la UA: MIDEL (Memòries i Identitats literàries i culturals).

Ha publicat el llibre Expressions idiomatiques français/espagnol (2002), i és coautora del Diccionario de términos del turismo (2009).

Ha codirigit la «V Édition Internationale de la Francophonie. Raconte-moi l'Algérie» (2012).

Ha sigut la directora: del Taller de Teatre de l'Àrea de Filologia francesa amb la representació de l'obra Les confessions d'un musulman de mauvaise foi, emmarcada en la «Vi Édition Internationale de la Francophonie: Raconte-moi l'Algérie» (08/03/2012 - 04/04/2012); de la IV Setmana de la Francofonia «Quebec i les Francofonies Americanes» (2010); del Curs i Taller de «Animació teatral en Llengua francesa» (2000-2003); de les obres de teatre: Els co-épouses de Fatima Gallaire en el marc del «Seminari Dona i Literatura» (18/05/2000-25/05/2001) i de Divertissement bourgeois d'Eugène Durif en el Marc del Congrés «Espace et Texte» de l'APFUE (2003).

9h-10h: Acte d'obertura - Sala de Graus, Facultat de Filosofia i Lletres a càrrec de:

• Juan F. Mesa (Degà Facultat de Filosofia i Lletres)
  • José María Esteve (Degà Facultat d'Educació)
  • José Luis Arráez (Director de la Jornada i de l'homenatge)
  • Intervenció de la Professora Fernande Ruiz Quemoun

10h: Véronique Olmi (novel·lista): Conferència d'inauguració

10h45: María Badiola (Universitat d'Alacant)

El desafío contrapuntístico de Kamel Daoud en Meursault, contre-enquête

11h15: PAUSA CAFÈ

11h45: José Luis Arráez (Universitat d'Alacant)

Les juives saloniciennes témoignent la Shoah en français

12h15: Mathilde Robin (Doctoranda Universitat d'Alacant)

Des livres et des notes chantés sur la scène lyrique française

12h45: Luis F. Bernabé Pons (Universitat d'Alacant)

Un morisque près de Richelieu : Monsieur de Lopès

13h: Marina Aragó Cobo (Universitat d'Alacant)

La présence espagnole dans l'Algérois

13h30: Amelia Peral Crespo (Universitat d'Alacant)

Géographie des origines : le livre des passages dans l'écriture d'Hélène Cixous et d'Annie Cohen

14h-16h30: MENJAR

16h30: Montserrat Planelles (Universitat d'Alacant) & Christine Verna (Universitat d'Alacant)

Clair-obscur du lexique et de la phonétique chez els québécois

17h: Ángeles Sirvent Ramos (Universitat d'Alacant)

De la parole à l'écriture. La littérature subsaharienne écrite au féminin

17h30: Paola Masseau (Universitat d'Alacant)

Aborder le conte francophone en cours de traduction littéraire

18h : Michele de Sadeleer (Universitat d'Alacant)

Depuis toujours, li récit autobiographique de Madeleine Gagnon

18h30: PAUSA CAFÈ

19h: María Soledad Soria (Universitat d'Alacant)

L'Art de perdre: Les processus de la done/construction identitaire d'uneix famille « harkie ».

19h30: Mouffokes Mohammed Bouhezam (Doctorant Universitat d'Alacant)

L'usage de la langue française dans li rap algérien : cas du rappeur algérien Double Cànon

INSCRIPCIONS

Certificat ICE 7 hores