X SEMINARI DONA-LITERATURA: DONA, LITERATURA I COMPROMÍS

Sala de Graus, Facultat de Filosofia i Lletres III

Certificat ICE 14 h.

Coordinador:

José Luis Arráez Llobregat (Àrea de Filologia Francesa)

LA SESSIÓ DEL DIMARTS 31 DE MARÇ TINDRÀ LLOC EN LA SALA DE GRAUS (FACULTA DE FILOSOFIA I LLETRES III)

LA PROJECCIÓ DE LA PEL·LICULA UNA MUJER CON LOS CINCO ELEFANTES TENDRÁ LUGAR EL DIMARTS 21 D'ABRIL, DE 17 A 19 H. A LA SALA MULTIMÈDIA DE LA BIBLIOTECA GENERAL

Entrada lliure (limitada a l'aforament de la sala)

Les persones interessades podran sol·licitar a l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) l'emissió d'un certificat de 18 h. (previ pagament de la taxa corresponent). Assistència mínima a un 80 % de les sessions.

Inscripcions: enviar un correu electrònic a dfint@ua.es indicant nom complet i DNI.

PROGRAMA (descàrrega del programa en format pdf)

DILLUNS, 2 DE MARÇ DE 2015 (Seu Ciutat d'Alacant)

17-17.30 h. Inauguració del X Seminari Dona-Literatura a càrrec d'Amelia Peral Crespo, coordinadora acadèmica de Cultura, Polítiques d'Igualtat i Estudis Francesos (Facultat de Filosofia i Lletres, Universitat d'Alacant).

17.30-18.30 h. Conferència inaugural a càrrec de Gemma Lienas (filòloga i escriptora): "El cambio de las heroínas literarias del siglo XIX al XXI".

18.30-19.30 h. María Badiola Dorronsoro (Universitat d'Alacant): "La literatura humanista de Sylvie Germain".

DIMARTS, 10 DE MARÇ DE 2015 (Saló de Graus, Facultat de Filosofia i Lletres III)

17-18 h. Mª Àngels Llorca Tonda (Universitat d'Alacant): "Marguerite de Valois: mujer política".

18-19 h. Naima Benaicha Ziani (Universitat d'Alacant): "Assia Djebar: el compromiso de una mujer con el feminismo laíco".

19-20 h. Isabel María García Conesa (Universitat d'Alacant): "Tituba: el eco de una voz femenina comprometida con una búsqueda de idéntidad".

DIMARTS, 17 DE MARÇ DE 2015 (Saló de Graus, Facultat de Filosofia i Lletres III)

17-18 h. José Luis Arráez Llobregat (Universitat d'Alacant): "Las escritoras francesas de la Guerra Civil española: más allá de la literatura, el compromiso".

18-19 h. Verónica Cerdán Molina (Llicenciada en Publicitat i RRPP) i Mª Carmen Segura Díez (Llicenciada en Psicologia): "Orange is the new black :la mujer desde el  panóptico".

19-20 h. Michel Wattremez (Universitat d'Alacant): "Escritoras rumanas comprometidas: un siglo de interacciones con Francia y el mundo francófono (1915-2015)".

DIMARTS, 24 DE MARÇ DE 2015 (Saló de Graus, Facultat de Filosofia i Lletres III)

17-18 h. Mónica Moreno Seco (Universitat d'Alacant): "Comprometidas contra el franquismo: jóvenes de los años setenta".

18-20 h. Natalia Timoshenko Kuznetsova i Elena Sandakova (Universitat d'Alacant): "Cinco elefantes rusos: todo un reto para una traductora".

Presentación del documental: La mujer con los cinco elefantes.

Projección y debate.

DIMARTS, 31 DE MARÇ 2015 (Seu Ciutat d'Alacant)

LA SESSIÓ DEL DIMARTS 31 DE MARÇ TINDRÀ LLOC EN LA SALA DE GRAUS (FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES III)

17-18 h. Antonio Daniel Juan Rubio (Universitat d'Alacant): "El compromiso de la escritora Sandra Cisneros con la comunidad chicana".

18-19 h. Eva Lapiedra Gutiérrez (Universitat d'Alacant): "Asma Lamrabet y Amina Wadud: dos mujeres comprometidas con el feminismo islámico".

19-20 h. Clausura a càrrec de Nieves Montesinos (directora de l'Institut Universitari de Recerca d'Estudis de Gènere, Universitat d'Alacant).

Conferència de clausura a càrrec de Maruja Torres (periodista i escriptora).