Nous investigadors i nova investigació en Estudis Àrabs i Islàmics

Seu Universitària de La Nucia de la Universitat d'Alacant

2-3 d'octubre de 2015

Director del Simposi:
Prof. Dr. Francisco Franco-Sánchez (Estudis Àrabs i Islàmics, Universitat d'Alacant)

Secretaria Acadèmica del Simposi:
Prof. Dr. Isaac Donoso Jiménez (Estudis Àrabs i Islàmics, Universitat d'Alacant)
Prof. Dr. Antonio Constán Nava (UNINI Puerto Rico i Mèxic)

Segons un refrany arreplegat d'Aktam Ibn Sayfî: Al-'Aqlu, bi l-tayâribi, “El bon judici [es forma] amb experiències”, o dit d'una altra manera, l'experiència és fonamental com a base de tot aprenentatge. Des de l'any 1992 hem vist una progressiva reducció dels congressos amplis i oberts en els quals tots vàrem fer el nostre debut com a comunicants. Eren una classe de trobades acadèmiques que van servir per a aprendre –i molt– de tots aquells que ens van precedir en aquesta disciplina, aprenent no solament de les seues recerques, sinó també de la seua capacitat de comunicar i transmetre. També van servir per a adquirir les nostres primeres experiències com a transmissors de la nostra recerca, ens breguem responent preguntes i participàvem amb interès en uns debats que no sempre eren refinats.

Potser perquè han desaparegut aqueix tipus de simposis i actes acadèmics, en els nous programes de doctorat s'ha decretat que els doctorands han de participar obligatòriament en reunions dels cercles acadèmics de les seues disciplines, i abans de la defensa de la seua tesi doctoral han d'haver acreditat que han assistit a congressos o simposis.

Amb aquesta finalitat hem volgut organitzar, per als investigadors novells en les moltes branques en què s'investiga dins dels Estudis Àrabs i Islàmics, aquest Simposi Internacional Nous investigadors i nova recerca en Estudis Àrabs i Islàmics, obert als investigadors novells en les moltes línies de recerca i temàtiques en què es treballa dins dels Estudis Àrabs i Islàmics. En el mateix assistirem, debatrem i aprendrem del que d'altres investigadors estan desenvolupant en les seues universitats; serem testimonis, en suma, de la gènesi d'una sèrie de temes i recerques que en un futur pròxim veurem desenvolupats i publicats en els mitjans de difusió científica reconeguts.

Activitat emmarcada dins del: